Aangekomen in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Aangekomen in New York - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Aangekomen in New York

Door: Nicky en Linda

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

06 Oktober 2013 | Verenigde Staten, New York

Daar zijn we dan! Na een kortere vlucht dan verwacht (1uur korter gevlogen)zijn we aangekomen in New York city! En we hebben al gemerkt, the city never sleeps!
Eenmaal aangekomen ging de check bij de douane erg snel (geen idee of dat nu kwam door de shutdown of dat dit altijd zo snel gaat, maar wij vonden het wel fijn). Daarna het avontuur in wat openbaar vervoer heet, op zoek naar eerst de airtrain om vervolgens de metro naar downtown te pakken. Dachten we ... mooi niet! Ook hier zijn werkzaamheden aan het spoor waardoor we eerst een gedeelte met een bus moeten reizen voor we bij een metrostation zijn afgezet waar we dan ook echt de metro kunnen pakken. Eenmaal in de metro bleek hij na een gedeelte een soort sneltrein te worden waardoor hij net het gedeelte waar wij uit willen stappen overslaat!? Het duurde, door het tijdsverschil en behoefte aan slaap even voordat we dat door hadden, maar toen dat wel zo was zijn we uitgestapt en hebben we een andere metro naar onze eindbestemming gepakt. En met succes, ons hotel is gevonden! Geen bijzonderheden, maar goed genoeg om de komende dagen te vertoeven.

Om niet aan de vermoeidheid toe te geven zijn we maar meteen de stad in gegaan. Eerst naar grand central terminal, een treinstation wat gebouwd is begin 1900 en uiteindelijk in oorspronkelijke staat is teruggebracht. Super mooi! Nog even gekletst met een stel uit new zeeland, waarna we verder gingen naar time square. En daarvoor hadden we maar 1 woord; Bizar! Wat een indruk maakte al die lichtjes, reclameborden en mensen op ons!! Lekker even rondgelopen en daarna maar een hapje eten voor we teruggaan naar ons hotel.
Het tijdsverschil hakte er behoorlijk in. Alle klokken gaven 9pm aan maar onze biologische klok gaf toch echt 3am aan, en dat na een dag die om 5am is begonnen.... Lekker ons bedje in om morgen fris en fruitig de stad verder te kunnen ontdekken.

Veel liefs en een dikke kus van ons!

P.s. helaas nog geen foto's

• 06 Oktober 2013 - 15:43

Ruud:

Het is net of ik er zelf ben,hh. x

• 06 Oktober 2013 - 17:05

Sma.:

Hé meiden,
    Zo blij dat jullie goed zijn aangekomen en de reis vlot verlopen is!
    Leuk dat jullie vanaf dag 1 al zo'n goed reisverslag bijhouden; naderhand weet je dat echt niet meer precies.
    Hopelijk besluiten ze binnenkort nog dat de parken waar jullie heen willen weer open gaan zodat je alsnog de dingen kunt bezichtigen die jullie op het programma hadden staan.
    Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal.
    Have fun!

X sma.

• 06 Oktober 2013 - 20:40

De Generaal Alias Wijhe.:

Beste meisjes,

Eigenlijk moet ik als Generaal zeggen,beste Dames.
    Wees voorzichtig met instappen in de verkeerde trein.
    Gelukkig dat alles toch goed is gekomen.

Groetjes

• 07 Oktober 2013 - 02:44

Bart:

Dames!

Goed zo! Pak ze daar en ga er voor. Typ er op los om ons op de hoogte te houden maar laat het de kwaliteit en ervaring van jullie reis niet bederven. Maar een genot om te lezen en getuigd kant en klaar voor de reis met een avontuur als mede-reiziger.

Geniet en reis ze :)

X Bart

• 07 Oktober 2013 - 12:01

Frans Van Ginneken:

hoi dochters,zie dat alles goed gaat bij jullie.ook het openbaar vervoer is het zelfde als bij ons.
    al veel gezien ,maak er wat moois van