Chillen op Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Chillen op Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Chillen op Bali

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

14 September 2014 | Indonesië, Sanur

De afgelopen dagen hebben we vooral op het strand van Sanur doorgebracht. Ons hotel heeft een privé strand en hier liggen we heerlijk te liggen op onze bedjes. Voor verkoeling zoeken we af en toe het zwembad en de zee op.
Al moet je hier niet te vroeg of te laat de zee in willen, want als het eb is dan lijkt ze zee wel kilometers weg. Vaak als we gaan ontbijten is er van de zee nog geen sprake en als we een half uur later voorbij komen is hij er. Bijzonder!
Voor de lunch hebben we de afgelopen dagen een favoriet tentje langs het strand gevonden, heerlijk eten met de zeewind door je har en het ruisen van de golven op de achtergrond. En 's avonds zijn we hier het dorpje in gegaan en hebben we keer op keer gezellig en lekker gegeten. We waren in eerste instantie zelfs verrast over hoe veel restaurantjes er hier waren, sper leuk. Zo komen we hier 's avonds ook steeds twee dames tegen die op schiphol al voor ons in de rij stonden. Ze hebben de zelfde reis gemaakt alleen blijven ze nog wat langer op Bali.

Gisteren hebben we nog één excursie gemaakt, helemaal in stijl met privechauffeur en gids ;-) we hebben een tempel bezocht, in tegenstelling tot de tempel op java zijn deze nog wel in gebruik bij speciale feestdagen hier op Bali. Maar we zijn er inmiddels achter dat alle tempels hun eigen feestdag hebben en er daarom veel gevierd kan worden. We mochten daarom de tempel ook niet in, maar wel over de muren op de binnenplaats van de tempel kijken. Vervolgens zijn we doorgereden naar het apenbos, jawel we zijn ze toch gaan bekijken! Er waren we 1000 apen als ik onze gids mag geloven, en ergens doe ik dat ook wel. Er waren overal apen! We hebben geen zakjes voer gekocht om ze te voeren, maar hebben rond gewandeld tussen de apen en hebben zelfs flinke vleermuizen gezien! Ons einddoel van de excursie was de Tanah Lot tempel, deze zou erg mooi zijn bij zonsondergang. Maar eerst kregen we nog een stop bij een koffieplantage en hebben we 12 verschillende soorten koffie en thee geproefd. Heerlijk!
De Tanah Lot tempel was ons eindpunt. En ook hier bleek weer dat er 100en mensen op af waren gekomen. Dus waar we ook stonden om naar de tempel te kijken, overal in ons beeld waren heel veel mensen. Daarom hebben we maar genoten van de mooie zonsondergang boven zee. Maaar..... we hebben ons zelf ook op de foto laten zetten met de tempel en .... een mega slang! Haha dat was daar mogelijk, en zo gek als we zijn hebben we dat maar gedaan!
Het was weer een geslaagde dag.

Voor nu rest er nog maar één ding, de koffers staan ingepakt, we hebben uitgecheckt uit onze kamer en brengen de laatste paar uur door op het strand. Over ongeveer 8 uur vliegen we weer naar huis en hebben we weer een hele mooi reis gehad. Wederom mooie blijvende herinneringen die niemand ons meer afneemt!

• 14 September 2014 - 10:53

Frans Van Ginneken:

hoi dames, leuk om dit verslag weer te lezen, denk dat jullie een mooie reis hebben gehad.
    en ja dat pakt niemand jullie wij zijn trots op jullie.
    leuk dat beeld jullie samen met de slang.
    en toch bij de apen geweest,en dat er veel rond liepen.
    als jullie dit lezen zij jullie denk ik al terug,zo niet geniet dan nog even van bali.

kus van ons voor julliexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxmoet er nog over houden voor morgen

• 14 September 2014 - 11:42

Mama Carla:

Hé meiden,

Wat een stel enge bibbers zijn jullie toch, met zo'n slang om je nek! Ik moet er niet aan denken: geef mij maar een gebreide sjaal! En dan die vlooiende apekoppen : schitterend!
    Wat je zegt: weer een geweldige ervaring met mooie herinneringen die alleen van jullie zijn.
    Het zou leuk zijn als daar weer zo'n mooi boekwerkje van wordt gemaakt zodat jullie het altijd uit de kast kunnen pakken om na te lezen op een druilerige, regenachtige dag.
    Ik wens jullie een zeer voorspoedige terugreis toe en veilige thuiskomst!
    Tot gauw!

Een dikke knuffel en X van sma.

• 14 September 2014 - 21:34

De Kolonel:

Hallo dappere dames,

Dat is lachen ik moet nodig schrijven dat jullie eens naar de tempel moeten gaan en ja wel hoor de dames zitten in de tempel en daarna van schrik lekker eten in de eet tentjes van Bali.

Tot slot heerlijk naar zee en volop genieten van de zee die er eigenlijk niet meer was maar wel zou terug komen.

En dan ik heb jullie gewaarschuwd zijn jullie naar een APENBOS geweest.Ik heb jullie gezegd(geschreven)pas op voor APEN.Liepen die soms op 2 benen???
    Maar een prive chauffeur en gids het is te zot voor woorden wat jullie allemaal uithalen.
    Maar dat het fijn is voor jullie geloof ik direct.

Zeg eens dames die slang was die lekker lang en kwam er aan het eind water uit??
    Als dat zo is zijn jullie gefopt dat begrijpen jullie zeker wel.

Nou lieve meiden ,wanneer komen jullie terug??
    Schrijf dat eens in jullie volgende bericht.

Lieve meiden zoals jullie sma zegt van mij ook vele dikke knuffels + voor elk een X

De Kolonel.