Op naar Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Op naar Bali - Reisverslag uit Sanur, Indonesië van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Op naar Bali

Door: Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

10 September 2014 | Indonesië, Sanur

Vandaag de volgende stap in onze reis, een nieuw eiland. We gaan naar Bali!!
Om 5 uur werden we opgehaald door Masril, laten we maar niet over de tijd van de wekker spreke *gaap*. We zijn zo vroeg vertrokken zodat we al om 7 uut op de boot naar Bali konden zitten en we het vrachtverkeer voor zouden zijn. En dat was ook het geval.
Op de boot hebben we ons ontbijtje heerlijk in de ochtendzon op kunnen eten. Aan de ene kant zien we Java achter ons en aan de andere kant zien we Bali op ons af komen. We kijken er beiden erg naar uit! Eenmaal aan land gaan we meteen door, want de rit naar ons hotel zal zeker nog 5 uur duren. Eerst worden we door onze chauffeur aangemeld bij, laten we zeggen de vreemdelingen dienst, hij laat weten twee buitenlanders bij zich te hebben. En eenmaal op de weg is er nog een grootschalige politieactie, maar uiteindelijk kunnen we gaan!
Het valt op Bali meteen op dat de straten en wegen beter zijn aangelegd, rotondes zijn zelfs mooi aangekleed. Ook zijn er werkelijk overal altaars en bijna gehele tempels bij de huizen van de mensen te zien. Dit heeft ermee te maken dat 90% van de bevolking hidoestaans is en geen moslim. We hopen nu dus ook van dat eeuwige gejengel af te zijn ;-) Voor de deuren van de huizen liggen ook bloemen van bananenblad met zelfs soms een banaan erbij. Deze zouden door de apen aantrekken die vervolgens de geesten zouden verjagen. We zien langs de kant van de weg ook meteen een hele hoop apen, ik geloof dat ik er in de dierentuin niet zoveel bij elkaar zie!?
Om 2 uur komennwe aan in ons hotel voor de komende dagen, en we denken hier goed te kunnen vertoeven. We hebben een fijne kamer, er zijn twee zwe, baden en een privé strand..... Heel vervelend haha. We eten een lunch aan het strand en settelen ons heerlijk aan het zwembad, dit komt wel goed.
Nu we zijn aangekomen op Bali hebben we ook geen chauffeur en gids meer. Dat vinden we fijn, alle tijd aan onszelf en geen strak schema. Wij gaan lekker doen waar wij zin in hebben!!
Wordt vervolgd!

• 10 September 2014 - 19:57

Frans Van Ginneken:

hoi meisjes, ook weer leuk om dit te lezen,je komt dus niet zomaar bali in,
    eerst melden en dan mag je verder.
    en bijna geen moslims meer,ga deze dagen lekker nog samen genieten van weer een mooi eiland.

kus van onsxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 10 September 2014 - 21:38

Mama Carla:

Hoi,hoi,

Wat een mooie, scherpe foto's weer. En een feest van herkenning als je alle kruiden en ingredienten, uit een pakje hier, daar in het echt en vers voor je ziet. Een beetje hetzelfde als je aan een kind uit de grote stad vraagt: "Waar komt melk vandaan"? je als antwoord krijgt: "Van de supermarkt."........
    Op t.v. heb ik zo'n man als een aapje naar boven de boom in zien schieten om met een kapmes de kokosnoten naar beneden te gooien. Dat gaat inderdaad in een razend tempo!Maar hé: dat is maar teevee men! Leuk om het te zien als je daar zelf bij staat. En dan natuurlijk verse kokosmelk drinken. Lijkt me heerlijk. Smaakt daar zo vers vast beter dan hier.
    Viel het afscheid jullie niet zwaar? Masril en de chauffeur hebben zoveel voor jullie betekend op deze reis.
    Was Masril geen leuk souvenir om mee te nemen naar huis?
    Jullie zijn in ieder geval veilig door hen over gezet naar Bali om daar nog even een paar dagen te genieten en rond te kijken.Ik ben benieuwd of jullie toch verschil merken in cultuur vanwege de verschillende geloven. Voorlopig geen vroege wekkers meer en lange reistijden, maar rustig om je heen kijken, relaxen en de dag nemen zoals die komt.
    Ga het er maar even van nemen dan! Ik kijk weer uit naar morgen!

X voor jullie van sma.

• 13 September 2014 - 20:39

De Kolonel.:

Hallo Dames van het goede leven,

Jullie vermaken je opperbest zo te lezen.Wel ja ,ga even naar Bali en schopt gelijk de chauffeur en de gids onder zijn ......en en weg zijn jullie.

Het zou goed zijn als jullie samen eens naar de tempel gaan en daar voor het altaar elkaar een leuke schuine mop vertellen wat zal dat een herrie geven daar bij die hindoestanen of schrijf ik het nu verkeerd.
    Na jullie bezoek aan Bali waar gaat de reis dan weer naar toe???

Waarschijnlijk een eiland verder.Op deze wijze belanden jullie nog in Australie.
    Wat ik niet begrijp is dat jullie Bali hebben omschreven op 11 sept. het is nu 13 sept.wat hebben jullie in de tussentijd dan gedaan??? Toch niet stout geweest he,Pas op hoor.

Wel Dames dit was het weer van de Kolonel.

Kusjes en tot weder horen.