Grand Canyon dag 2 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Grand Canyon dag 2 - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Grand Canyon dag 2

Door: Nicky en Linda

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

23 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Grand Canyon

De wekker ging vandaag erg vroeg, laten we zeggen dat de 4 nog in de klok zat. Maar dit was met een hele goede reden, we wilde graag de zonsopgang in de Grand Canyon zien. De zonsopgang zou om 6.46 am zijn en we kregen de tip om er minstens een half uur vooraf al te zijn, dus zogezegd zo gedaan. Om 5.15u zaten we in de auto om de shuttle bus van 5.45u te halen, en dat lukte maar net. We konden het niet in een keer vinden en toen we op de juiste plek kwamen zou de bus over 1 minuut vertrekken, terwijl we de auto nog moesten parkeren. Te weten dat de volgende bus pas een half uur later gaat en we dan te laat zouden zijn, wilde we deze persé halen. Dus Nicky de auto uit om de chauffeur nog heel even te laten wachten en Linda de auto parkeren. Wij vonden dit een prima plan, de chauffeur echter niet. Hij moest en zou vertrekken, Nicky probeert op dat moment tijd te rekken en als een geluk komt er een oude dame met wandelstok richting de bus en de chauffeur geeft aan nog op haar te willen wachten en dan echt te vertrekken. Dus alle zeilen worden bijgezet, Linda rent naar de bus en uiteindelijk zitten we in de bus naar het uitkijkpunt!
We besluiten op advies van de ranger van gisteren en de tip van de chauffeur uit te stappen bij 'Hopi point'. De tips blijken goud waard te zijn. We zien hier vanaf 6u een prachtig kleurenspel en zien hier 45 minuten later de zon boven de canyon verschijnen. Werkelijk prachtig! Naar de mate de zon steeds meer in de canyon komt wordt de temperatuur iets aangenamer. Het had namelijk opnieuw gevroren en toen wij aankwamen in de canyon was het zo'n 3 tot 4 graden celcius, behoorlijk koud dus. Je moet er dan ook echt wat voor over hebben om zo'n uniek moment mee te mogen maken. Stiekem hebben we nog geluk dat het geen zomer is en de zon nog eerder op komt!
Na de zonsopkomst gaan we terug naar ons hotel, het is immers pas 7.15u. We gaan daar ontbijten en onszelf opwarmen en verder klaar maken voor de rest van de dag.

We gaan hierna terug naar de canyon en nemen de rode shuttle bus waarmee we een aaantal uitkijkpunten kunnen bezoeken en wat kleine wandelingen kunnen maken.
We stappen o.a. uit bij 'Trailview overlook', 'Mohave point' en 'Hermits rest'. We besluiten de afstand tussen 'Mohave point' en 'The Abbys' te lopen in plaats van de bus te pakken. Dit is een wandeling van 1,1 mile langs de rand van de canyon, het uitzicht is dus prachtig, en onder het genot van de zon totaal niet vervelend. Vanuit dit gedeelte heb je bij praktisch elk punt ook uitzicht op de colorado river die door de canyon stroomt. We vragen ons een paar keer af hoe hard het water einde rivier zal stromen, en krijgen hierop antwoord doordat we door een verrekijker van een gids het dal in mogen kijken. De conclusie is dat we niet graag in de rivier zouden willen zwemmen, hij stroomt ontzettend hard!
We lunchen bij 'Hermits rest' wat tevens het uiterste punt van deze shuttle is. Tijdens het bestellen van ons broodje vraagt de verkoper waar we vandaan komen, en we ontmoeten de eerste Amerikaan die weet waar Breda ligt!
Na de lunch rijden we met de bus terug naar de village om naar het begin van de trail te gaan die we vanmiddag willen lopen, tevens onze laatste trail van deze reis.

De planning was het lopen van de 'Bright angel trail', dit op aanraden van de ranger van gisteren. De totale trail is ongeveer 10 mile tot de bodem van de canyon, maar wij besluiten net als gisteren maar een gedeelte te lopen. We kiezen ervoor om 3 mile te gaan wandelen, dit betekend de1,5 mile naar beneden en daarna de 1,5 mile klim terug naar boven.
Deze trail ligt, in tegenstelling tot gisteren, bijna helemaal in schaduw. Dit maakt het wandelen al een stuk makelijker. De wandeling gaat ons bijzonder goed af, de daling gaat snel en binnen het uur zijn we beneden. Tijdens de daling moeten we plaats maken voor een groep passerende ezels, deze hebben namelijk voorang op het pad! We genieten beneden even van het uitzicht en zetten daarna de klim naar boven in. Het lijkt dat we ervaring hebben opgedaan, want ook dit gedeelte gaat ons goed af. We houden een rustig tempo aan en pakken dit moment om onze vakantie in gedachten de revu te laten passeren. We beseffen ons namelijk heel goed dat het einde steeds dichterbij komt. De enige stop die ons nog rest is Las Vegas.

Morgen willen we eerst nog naar een imax film over de geschiedenis van de Grand Canyon waarna we via route 66 naar Las Vegas rijden.
Las Vegas is dus echt onze laatste stop, we zijn van plan hier even 2 dagen lekker te relaxen en alles te laten bezinken voordat we weer naar huis gaan. Het zou er 28 graden moeten zijn!
Stiekem vinden we het jammer dat de planning hier echt stopt, maar aan alles komt nou eenmaal een eind. Daarom nog een maar dagen genieten!

Liefs van ons
-xx-

Tip 1: vraag naar de sinterklaasliedjes
Tip 2: vraag Linda naar de sluiting van de Grand Canyon

• 23 Oktober 2013 - 08:37

Nicky En Linda :

De foto's moeten nog even wachten, de internet verbinding is te traag.

• 23 Oktober 2013 - 09:02

Annie Frans:

goede morgen meiden,

heel indruk wekend wat jullie weer hebben mogen zien en beleven.
    goed ook om dan even terug te denken aan wat je gezien en gedaan hebt.
    ook geluk dat er toch soms oude vrouwtjes zijn maak er de laatste tocht naar vegas ook nog een mooie
    rit van.

dikke kus voor julliexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx,

• 23 Oktober 2013 - 09:51

Nicole:

Na de strakke planning nu vrije tijd, dat zal even raar aanvoelen! Maar geniet hier ook van, voor je het weet ben je weer terug in Nederland. Ook heel gezellig :)

X Nicole

• 23 Oktober 2013 - 10:28

Sma:

Wat hebben jullie een actieve vakantie gehad! Niks: luieren in de zon op het strand met een boek, maar nóg vroeger je bed uit dan dat je thuis zou doen als je moet gaan werken.....!
    Straks hebben jullie nog vakantie nodig om bij te komen van alle ervaringen die jullie hebben opgedaan en alles wat je hebt ondernomen......
    Nog even en er is een mijlpaal bereikt: dan is jullie dagboek 1000x bekeken. Hoera!
    Jammer dat niet alle lezers van jullie dagboek even een klein berichtje achter laten. Voor jullie toch ook leuk om van het thuisfront iets te horen en te weten wat anderen van jullie reisverslag vinden!?

Van alle natuurschoon en rust om je heen nu weer terug naar de hectiek van de grote stad waar herrie en schreeuwende verlichting om jullie aandacht zullen vragen.
    Wat zal dat straks afkicken zijn als je weer terug bent! Het land, in al zijn facetten, de belevenissen van jullie samen en jullie samen zijn..... Volgens mij hebben jullie de eerste dagen dat je thuis bent veel contact met elkaar, want dan ben je ineens alleen met een hoofd vol indrukken en herinneringen.
    En alleen jullie weten precies hoe je het hebt ervaren; een ander kun je dat alleen maar proberen uit te leggen.
    Geniet weer verder en probeer nog wat te relaxen voordat jullie weer terug moeten naar de realiteit van alle dag.

X Sma.

• 23 Oktober 2013 - 22:29

Lonneke:

Zo leuk om alles via jullie te herbeleven! Krijg weer helemaal zin om ook weer te gaan...