Zion en Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Zion en Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Zion en Bryce Canyon

Door: Nicky en Linda

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

18 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

Vanmorgen zagen we pas hoe mooi ons hotel in de omgeving van Zion ligt, ook nier waren de uitzichten prachtig!
We gaan vandaag op pad naar Bryce Canyon, maar niet voordat we nog een trail in Zion hebben gelopen: de canyon overlook trail van ongeveer 1 mille. Het uiteindelijk doel van deze wandeling is een prachtig uitzicht over de vallei van Zion. Maar voordat we daarvan mogen genieten moeten we wel ons best doen. De wandeling gaat door een rotsachtig gebied langs de rand van de vallei, zonder dat er echt een daadwerkelijk pad is aangelegd. Het zijn meer stenen die wat zijn afgevlakt en een soort van pad moeten vormen. We moeten dus goed kijken die de route loopt, maar het scheelt dat we niet alleen zijn.... Voetstappen volgen lukt ook.
Op verschillende plaatsen kun je ver de diepte van de vallei in kijken, en dan besef je dat een wankel moment hier bijzonder slecht kan aflopen aangezien de paden niet zijn afgezet met een hek. Alleen op sommige plaatsen, waar ze de toeristen denk ik niet helemaal vertvrouwen, is wel een hek langs het pad geplaatst. Dit alles maakt het een mooi avontuur om boven te komen. En eenmaal daar aangekomen is het uitzicht prachtig!! Het verre uitzicht op de bergen, de wegen en de bossen is het nauwelijks te beschrijven!

Na deze wandeling gaan we verder richting Bryce Canyon. De rit ernaar toe is ook erg mooi. De vele kilometers die we afleggen zijn geen straf, de uitzichten zijn steeds weer een cadeautje.
Rond de lunch komen we aan en we besluiten we daar ook eerst maar aan te beginnen voordat we hier op verkenning gaan.
We blijven 2 nachten in Bryce en kunnen daarom wat ruimer plannen hoe we dit park willen bezoeken. We besluiten vandaag om de uitkijkpunten te bezoeken en een kleine trail van 1 mile te lopen. Zodat we morgen een langere trail kunnen wandelen.
We vallen bij elk uitkijkpunt in een nieuwe verbazing. De totaal andere sfeer van dit park is met niets te vergelijken tot zover. De rode/orange rots pilaren met daarbij de groene naaldbomen zorgen voor prachtige plaatjes. We hebben geluk dat er op verschillende plaatsen al sneeuw is gevallen, wat voor een nog mooier contrast zorgt!
We bezoeken alle uitkijkpunten totdat uiteindelijk de schermer invalt. Ondanks de kou, het is inmiddels nog maar 8 graden, besluiten we de zonsondergang te bekijken en de befaamde hoodoos in dit kleurenspectakel mee te zien veranderen. Onbeschrijflijk mooi! We hebben bij dit laatste uitkijkpunt ook meteen een mooi zicht op de trail die we mogen willen gaan lopen.

We eten vanavond een heerlijk visje in het enige restaurant in het dorpje. We moeten hierdoor wel even wachten voor we aan tafel kunnen, maar raken aan de praat met een amerikaans stel wat hier ook voor een korte trip is. Zij zijn net terug uit Europa waar ze hun droomvakantie hebben gehad in oa Amsterdam en Rome en wij vertellen over onze droomvakantie zoals we hem nu beleven. In dit gesprek blijkt ook hoe groot de impact van de shutdown op de gewone mensen is geweest. Hopelijk blijft het goed gaan, al vertellen ze ons dat deze situatie zich over 3 maanden zomaar opnieuw zou kunnen voordoen... te gek voor woorden.

Morgen gaan we een wandeling van zo'n 3 uur en 5km lopen die ons naar de bodem van Bryce Canyon brengt. We zijn benieuwd! Daarnaast zullen we nog een paar uitkijkpunten opnieuw bezoeken. Daarom nu maar lekker naar bed en de batterij weer opladen!

Liefs vanuit Bryce

P.s. het blijft leuk om jullie reacties te lezen!

• 18 Oktober 2013 - 08:01

Paps:

hoi hoi
    weer mooi om dit te lezen en ook weer te zien met foto,s.kijken er elke morgen na uit om jullie verslag
    te lezen. jullie hebben weer een mooie dag mee gemaakt als je dit weer leest.
    voor de komende dagen ook weer mooie tochten toe gewenst.

dikke kus van ons.................xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 19 Oktober 2013 - 22:05

Sma:

Hallo lieve schatten,

Een late reactie omdat ik jullie ff kwijt was....(Zie vorige mail.)
    Zo te zien aan de weinige reacties zijn er meer mensen die jullie uit het oog zijn verloren, anders waren er vast wel meer reacties geweest.
    Hartstikke mooi weer wat jullie laten zien! En: voldoen de schoenen met alle zware wandelingen?
    Genoeg kilometers in de benen om alle wandelingen aan te kunnen? Hopelijk gaat het goed met je rug, Nicky! Hier: maken we weinig mee vergeleken met jullie. Zitten nu naar jullie favoriete tv programma te kijken. Het team van Jeroen staat voor, maar vorige week heeft Guus gewonnen.
    Ben nog steeds niet beter, maar zorg er wel voor dat ik de 26ste weer helemaal ben opgeknapt.
    Ga stiekem toch al aftellen deze laatste week voordat we jullie weer kunnen afhalen van Schiphol!
    Voorlopig nog ff genieten voor jullie voordat je moet afkicken van deze wereldse reis.....

Tot het volgende verslag!
    X sma.