Twee werelden in 12 uur - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Twee werelden in 12 uur - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Twee werelden in 12 uur

Door: Nicky en Linda

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

14 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Vandaag zouden we volgens onze eerste planning naar death valley gaan, maar dit is helaas nog wel gesloten. We hebben daarom gisteren een nieuwe route bedacht; via lone pine alsnog naar death valley.

Dat het een koude nacht zou worden was voor ons gisteren al wel duidelijk, maar als je bij het opstaan sneeuw op de daken en auto's ziet is dat toch even raar. Met onze dikke truien gaan we de auto in om hopelijk naar warmer weer te vertrekken. En gelukkig komt de zon al snel!
Het dorpje Lone Pine is blijkbaar in de jaren vijftig een decor voor western films geweest. Hier zijn ook de alabama hills waar we een trial lopen over een rotsvlakte waar natuurlijke bogen zijn ontstaan, mooi om te zien tegen de achtergrond van de besneeuwde bergen! We snappen dat western films hier werden opgenomen gezien het landschap.
Na deze korte wandeling zijn we doorgereden naar mount Withney. Onderweg vragen we ons af of we wel goed rijden, omdat aan de bergrit geen einde lijkt te komen. Maar 100 meter na de laatste keer dat we ons dit afvragen bereiken we een winterlandschap die je zo de berg op voert. Wat waren we blij dat we niet zijn omgedraaid! Op verschillende plaatsen zijn tussen de besneeuwde naaldbomen enkele watervallen te zien, wat een plaatje!! We genieten van dit prachtige uitzicht en proberen het verschil in landschap met een half uur eerder te beseffen... Dat is bijna niet te doen! Tijdens deze korte wandeling zien we borden dat we in een gedeelte zijn waar de beren nog regelmatig komen, we zijn alert maar zien er helaas opnieuw geen.
Voor de lunch rijden we terug naar Lone Pine waar de doorgaande straat ineens blijkt afgesloten. We vragen waarom dit is, en er blijkt over een half uur een parade te beginnen ter ere van het filmfestival wat hier jaarlijks wordt gehouden. We zien deze parade tijdens onze lunch door de straat trekken, leuk om dit een keer te zien!

We besluiten om via een meer naar Death Valley te rijden. Het meer blijkt zo goed als droog te liggen en valt dus een beetje tegen. We rijden daarom maar meteen door.
Bij het binnen rijden van Death Valley merken we meteen dat de temperatuur iets oploopt, maar nog altijd lekker is. We bereiden ons alvast wel voor op de hitte die misschien zal komen.
We stoppen bij een uitzichtpunt waar we uitzicht hebben over een gebied wat net voor de kern ligt. Het is meteen duidelijk dat dit droog en met weinig groen is!
Als we eind van de middag bij ons hotel aankomen blijken we erg veel geluk te hebben! We krijgen te horen dat het hotel sinds anderhalf uur pas weer open is nadat ze zijn gesloten door de shutdown. Ze hadden alle boekingen geannuleerd.... wij hebben niets gehoord. Maar dat maakten niets meer uit. We horen ook meteen dat er twee punten in Death Valley wel open zijn; de sand dunes en zabriskie point. We gaan dan ook meteen naar de duinen om daar de zonsondergang mee te maken, super mooi hoe alle kleuren veranderen bij het ondergaan van de zon!!
Het is trouwens inmiddels 30 graden! Hoe raar is het dat we gaan12 uur geleden nog in de sneeuw stonden en nu in korte broek buiten zitten....

Morgen rijden we naar het circus van Las Vegas, we laten dat maar gewoon over ons heen komen!

Kus vanuit Death Valley!

Tip 1: vraag naar de pratende auto
Tip 2: vraag naar Sjefke

• 14 Oktober 2013 - 11:46

Romba:

hoi meiden,

leuk om dit weer te lezen,wereld van verschil eerst koud dan warm.
    zo te lezen genieten jullie nog iedere dag.
    dat was geluk hebben met je hotel.
    straks een weer mooie reis naar las vegas.

wie is sjefke?

dikke kus van ons voor jullie....................

• 14 Oktober 2013 - 12:43

Sma:

Bijna niet voor te stellen hoe groot het temperatuurverschil kan zijn!
    Ik ben blij dat jullie nog steeds geen beren hebben gezien, want tegen de tijd dat jullie ze zien is het al te laat en zijn jullie al lang gespot of erger.... Daar wil ik maar niet aan denken en alleen bezig zijn met alle mooie ervaringen die jullie opdoen.
    Apart dat jullie niet op de hoogte zijn gebracht dat het hotel nog dicht was.... Hebben jullie geen hostess die jullie telefonisch op de hoogte houdt als er belangrijke veranderingen zijn?
    Hoe dan ook : het is gelukkig goed gekomen! Aan de ene kant klinkt alles zeer intensief en dus vermoeiend wat jullie ondernemen, aan de andere kant zo overweldigend dat je er ook veel energie van zult krijgen.
    Telkens weer benieuwd naar de dag van morgen! Wat gaat die jullie weer brengen?
    Veel plezier weer!
    X Sma.

• 14 Oktober 2013 - 17:20

Jan Zebregs:

Dag dames,
    heb uiteraard jullie verslag vanaf begin gevolgd, maar nu pas even de tijd genomen om wat terug te schrijven. Is wel heel gaaf om zo jullie reis te kunnen volgen.
    En wat een reis zeg, schitterend, wat jullie in korte tijd allemaal al gezien en meegemaakt hebben.
    Heel veel plezier in Vegas, daar zullen we wel niks van horen, want what happens in Vegas.....

Groetjes, Jan.