Giant Sequoias - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Giant Sequoias - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Giant Sequoias

Door: Linda en Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

12 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Vandaag is onze roadtrip dan echt begonnen!
De wekker ging vanmorgen al vroeg zodat we ook op tijd opweg konden. Dit om de simpele reden dat een ritje al snel een uurtje of 4 duurt . De eigenlijke planning was om naar yosemite te gaan, maar omdat de shutdown nog altijd bestaat is dit nationale park dicht. De staatsparken zijn daarentegen dan weer wel open. Daarom hadden we gisteren al een nieuwe planning gemaakt. We besloten de giant seqouias toch graag te willen zien en vonden een park waar dit nu toch kon, Calaveras big tree. Uiteindelijk bleek dit het park waar deze reuze bomen voor het eerst zijn ontdekt. Beter kon dus eigenlijk niet!
Het was een rit van ongeveer 3 uur waarbij we het goede weer tegemoet reden, en dat in een super mooie omgeving. Bij aankomst kregen we de tip om een tocht van ongeveer 2 uur te lopen waarbij we verschillende sequoias zien en via een folder er ook nog uitleg over krijgen. Perfect! Tijdens de wandeling als extra ook nog een mama en baby hert gespot, zo lief!
Deze reuze bomen zijn zo indrukwekkend dat het amper te beschrijven is. De dikte, de hoogte, de leeftijd, noem maar op. In één woord gewoon bijzonder. Als je naast zo'n boom staat voel je jezelf ineens toch best klein....

Na deze wandeling zijn we een lunch gaan scoren om die op een andere plaats in het park op te eten. We zijn naar een stuk van een rivier gereden waar we in de zon met het geweldige uitzicht onze lunch hebben gegeten.
Met eten moet je overigens in het park oppassen, omdat de geur van eten erg verleidelijk is voor de inwoners van het park: de beren!! We hebben er één gezien en hem ook nog even kunnen aaien. Hij was gelukkig van hout, want zo vol avontuur zitten deze dames nog net niet.

Na het bezoek aan dit park besluiten we naar ons hotel te rijden. Dit blijkt toch nog zo'n 3 uur rijden... We hadden dit hotel gekozen omdat het dicht bij de ingang van yosemite ligt. Helaas kost het ons daardoor nu wat extra tijd, maar het uitzicht van de vallei waar we een uur doorheen hebben gereden hebben, was adembenemend mooi! Naast dit uitzicht moesten de oogjes ook op de weg gericht blijven aangezien je langs het ravijn rijdt waar ze nog geen vangrail hebben bedacht.

De temperaturen zijn hier trouwens heerlijk, zo'n 25 graden. Alleen de ochtend en avond zorgen voor een flinke verkoeling, maar dat is eigenlijk erg lekker.

Liefs van ons!

P.s. We horen nu op het nieuws dat de Grand Canyon een deal heeft gesloten met de overheid en weer open mag!! Dat is al één!!

Tip 1: vraag naar de slowman
Tip 2: vraag naar de kerstboodschap

• 12 Oktober 2013 - 08:49

Ruud:

Toch maar goed dat jullie in America zijn! De Grand Canyon mag nu weer open! xxx

• 12 Oktober 2013 - 10:32

Frans:

dit gelezen te hebben dan zit er weer een mooie dag op.
    weer veel gezien en een lekkere temperetuur.

kus van ons voor beide......................

• 12 Oktober 2013 - 12:15

Sma:

Ik zit hier met gekromde tenen in mijn pantoffels: beren.... ravijn.... geen vangrail......
    PPfffffftttttttt.....! Ik weet het wel: maak je geen zorgen, ma! Maar toch....
    Gelukkig zijn jullie verstandige meiden die geen rare dingen zullen opzoeken, dus moet ik die beren op de weg ook maar laten voor wat ze zijn. (Dat ze maar gauw aan hun winterslaap beginnen!)
    Heerlijk dat The Grand Canyon al open is, nu de rest nog. Wat een afstanden rijden jullie daar nu, he? Het is niet net als hier-> FF een bakkie doen bij moeders en ik ben er in 5 minuten......
    Wat is dat toch met die tips? Vraag naar de slowman en de kerstboodschap?
    Jullie hadden al meer van die tips, maar waar gaat dat over?
    Hoe dan ook : geniet weer verder van jullie reis en wij genieten mee!
    X Sma.

• 12 Oktober 2013 - 21:44

Jeroen:

Zusjes en tantes,
    Super leuk om al jullie ervaringen te lezen en dat de reis mooie momenten opleverd waar het uit onverwachte hoek komt!!!
    Elisa leest al deze ervaringen aandachtig mee (al lees ik ze wel verromantiseerd in kindertaal voor dus wees bereid op alle lachwekkende vragen die gaan komen van haar!!!
    Veilige reis verder en...enjoy!!!
    Liefs en dikke knuffel,
    Elisa en Jeroen.

• 13 Oktober 2013 - 00:51

De Generaal.:

Lieve Dames,
    Enorm al die beren te aaien kom hier ook eens langs.(haha)
    Je moet Sma maar even laten voor wat het is ,jullie hebben een enorm mooie vakantie en dan die grote jongens,goddomme wat een jukels zijn dat.
    Goed voor de openhaard kan je 50 jaar je kachel laten branden.
    En dan de Canyon die Grote.Geef wel foto's ,ben benieuwd.
    Meiden het beste maar weer.

Groetjes.