Zon, zee, groen... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Zon, zee, groen... - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Zon, zee, groen...

Door: Nicky en Linda

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

11 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Elke dag bedenken we grofweg wat we willen gaan doen en zien uiteindelijk hoe de dag loopt. Zo ook vandaag. Het plan voor vandaag was eigenlijk een bezoek aan alcatraz, maar door de voortdurende shutdown is dit gesloten. Helaas!! Daarom de plannen gewijzigd naar het opzoeken van de painted ladies en een fietstocht over de Golden Gate Bridge.
Na gisteren met de hop on-hop off bus te hebben gereisd besloten we om vandaag zelf een bus te pakken. We hebben een dagkaaart gekocht en konden de bus net zoveel gebruiken als we wilden. Als eerste zijn we op zoek gegaan naar de painted ladies. Voor degene die zich afvragen wat dat zijn; het zijn zeker geen opgedirkte dames maar de bekende victoriaanse huisjes uit de serie fullhouse. Voor ons dus bekend uit onze kinderjaren, even terug de tijd in. Dit rijtje met gekleurde victoriaanse huisjes staat aan een mooi park. We hebben dan ook even de tijd genomen om lekker op het gras te liggen en te genieten van het uitzicht. Heerlijk met de zon op ons gezicht!

Hierna zijn we met de bus verder gereisd naar het Golden Gate Park. Dit is, net zoals in New York, een enorm groot park waarin zich steeds weer kleine parkjes lijken te bevinden. Wij lijken dit park mooier en echter te vinden dan Central Park. Wat ons opvalt is dat ook hier de parken ontzettend netjes zijn en duidelijk goed worden onderhouden! We zien een japanse theetuin, een mooi meer en zien zelfs nederlandse windmolens! Daarnaast is het gewoon heerlijk om van het ene naar het andere deel van het park telopen, de fijne geur van het park is niet te beschrijven. En het is moeilijk te bevatten dat als je het park verlaat meteen weer in zo'n grote stad staat!
We konden onze ogen daarom ook niet meteen geloven toen we na een busritje uitstapte aan een ander deel van het park en we zo het strand van ocean beach op kunnen stappen. Wat een ruige zee was daar! Het werd afgeraden om er te zwemmen, en bij het zien van de krachtige golven was dat te snappen! We hebben hier lekker even uitgewaaid voor we vertrekken naar de Golden Gate Bridge.

We wilde graag met de fiets over de Golden Gate Bridge, maar het blijkt dat we de fietsen bij fisherman 's warf hadden moeten huren en dan per fiets naar de brug komen. Dit was precies de route die we gisteren hebben gelopen, dus vonden we het goed genoeg om de brug dan te voet trotseren ipv de route opnieuw per fiets afleggen. De brug is zo'n 2,7 km lang en dat maakt dat we een goede 5 kilometer hebben gelopen met een mooi uitzicht op de brug zelf en op de stad. Dit alles in de zon met een stevige wind, coupe windhoos van gisteren was er niets bij! Maar ondanks deze wind was het de moeite waard!
Om de dag af te sluiten gaan we terug naar fisherman's warf en eten daar een heerlijke burger! Met een paar laatste blikken op de stad nemen we afscheid van San Francisco. Morgen begint onze roadtrip dan echt!

Veel liefs van ons!

P.s. de foto's komen zodra we weer wat sneller internet hebben. Nog even geduld dus :-)

• 11 Oktober 2013 - 08:15

Ruud:

De trip is al begonnen. Nu begint de roadtrip dus! De jeugd ééj..... xxx

• 11 Oktober 2013 - 08:36

Frans:

weer leuk om dit te lezen,toch naar het strand geweest.jammer dat je niet met fiets ging.
    maar toch ook weer mooi om dit te voet te doen.jammer dat er nog geen foto,s kunnen.

dikke kus voor jullie.......................................................................................

• 11 Oktober 2013 - 09:25

Yvonne:

Hey nicky en Linda,

Wat is de volgende stop? heb even alle verslagen gelezen, moest wat inhalen, want ik was de site ff vergeten en kwijt, maar ben nu helemaal bij!! Tot nu toe alles prima? Ben benieuwd hoe jullie het gaan vinden met de auto rond te gaan trekken. Geniet ervan!! gr yvonne

p.s. reactie van Finn, was niet mijn finn

• 11 Oktober 2013 - 12:08

Sma:

Hé Ladies,

Jammer dat er nog steeds geen foto's zijn, want dat maakt het voor ons- thuisblijvers- toch net ff wat echter om jullie te volgen. Ook jammer van Alcatraz, maar daar waren jullie al op voorbereid en zetten jullie de onmogelijkheden gelukkig om in nieuwe mogelijkheden. Houden zo!
    Nu dus met z'n allen de auto in, seat belts on en karren maar! " I've been driving all night my hands wet on the wheel"...... Goeie reis! X sma.