Lady liberty en nog veel meer - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu Lady liberty en nog veel meer - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

Lady liberty en nog veel meer

Door: Linda en Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

08 Oktober 2013 | Verenigde Staten, New York

Het plan voor vandaag was teruggaan naar central park, maar bij het opstaan bleek het weer beter dan verwacht en werden de plannen bijgesteld. We besloten naar brooklyn en lady liberty te gaan.
Met de metro naar brooklyn gegaan om zo vervolgens over de brooklyn bridge richting manhattan te lopen. Wie de tipgever hiervan ook was; bedankt! Het uitzicht was prachtig! Tijdens deze wandeling vielen er wat flinke druppels maar voordat de jassen goed en wel uit de tas en om het lijf waren, was het alweer over. Gelukkig!
Na deze wandeling liep het tegen etenstijd en bedachten we een broodje te halen en deze tijdens een tochtje met de staten island ferry op te eten. De ferry vaart gratis van manhattan naar staten island, langs het vrijheidsbeeld. De perfecte plaats om lady liberty eens van dichtbij te bekijken. Eenmaal aangekomen op staten island was het verplicht de ferry te verlaten voordat je terug naar manhatten kon varen. We besloten een kleine wandeling te maken met steeds uitzicht op manhattan. Tijdens deze wandeling klaarde de lucht op en brak het zonnetje een beetje door. Het uitzicht op manhattan en lady liberty werd er alleen maar mooier op. Na een klein uurtje terug richting manhattan gevaren. En toen op naar chinatown! Het was letterlijk klein Azië in New York, als europeaan viel je in elk geval op. Het zonnetje was inmiddels lekker gaan schijnen waarop we hadden bedacht nog even rond te lopen in chinatown en daarna naar rockefeller center voor een panoramisch uitzicht over New York. Maar helaas, de zon maakte plaats voor zeer donkere wolken en uiteindelijk een flinke regenbui. We hebben de bui even afgewacht, maar het werd er niet beter op. We hebben de regen getrotseerd en besloten, nat als we waren, om niet naar rockefeller center te gaan maar lekker naar binnen naar New York public library. En die keuze was zo gek nog niet. Een groot gebouw van wit marmer wat begin 1900 is gebouwd en bijzonder uitgesproken studie- en leeszalen. Deze twee boekenwurmen konden hun hart ophalen! We bleken uiteindelijk tegen sluitingstijd te komen waarop iedereen werd verzocht naar de uitgang te gaan en zijn tassen te laten controleren voor je naar buiten ging. Dit om er zeker van te zijn dat er geen boeken mee naar buiten worden gesmokkeld. Op deze locatie worden namelijk geen boeken uitgeleend, dit gebeurd wel op andere locaties in New York.
Aangezien we nu dicht bij time square waren, besloten we die kant op te lopen om een hapje te gaan eten. Met uiteindelijk ook nog een bezoek aan de M&M store. Van de verschillende kleuren en de geur van deze chocolade wordt toch iedereen blij ?!? Wij in elk geval wel op:-)

Opnieuw een afwisselende dag waarvan we opnieuw hebben genoten.
Morgen nog een paar uurtjes New York voordat we verder vliegen naar San Francisco!

Tip: vraag linda naar de vogels bij de brooklyn bridge

Liefs!!

• 08 Oktober 2013 - 14:32

Marga:

die tip zou wel is van mij kunnen komen, hihi.....erg leuk!
    Geniet ervan...kus marga

• 08 Oktober 2013 - 14:33

Nicky En Linda :

P.s. de foto's komen per ongeluk bij het vorige verslag :-)

• 08 Oktober 2013 - 14:33

Nicky En Linda :

P.s. de foto's komen per ongeluk bij het vorige verslag :-)

• 08 Oktober 2013 - 15:44

Ruud:

Vogels bij de BB? Lady Liberty was een geschenk van de Fransen aan de U.S. of A. Morgen hebben jullie een binnenlandse vlucht dus. Zeg maar gerust een continentale vlucht. Echte Hollandse meiden: ze hebben de regen getrotseerd!

• 08 Oktober 2013 - 15:53

Ruud:

ik heb de foto's gezien. Alles is Big Bigger Biggest. En dat zijn die Hollanders toch maar mooi begonnen.
    New York...zoals ik al zei: Amsterdam is niet meer dan het grootste dorp wat we hebben in Nederland. New York is een echte stad. Wel met een BB: Blauwe Brug,hh. Die bieb zeg! Het zijn prachtige foto's ook van jullie zelf. Zijn jullie afgevallen? xxx

• 08 Oktober 2013 - 17:51

Finn:

Heb je in central parc de pinguïns van Madagaskar gezien?

• 08 Oktober 2013 - 20:44

Generaal:

Lieve meiden,

Te gek voor woorden wat zullen jullie genieten.
    Dus blijf genieten ook al regent het.
    Beschouw dat als een doop.

De Generaal.

• 08 Oktober 2013 - 21:23

Frans En Annie:

het waren weer mooie fotos,jullie verslag was ook duidelijk
    daar in de regen hier droog.

voor julliedikke kus van ons

• 09 Oktober 2013 - 08:39

Sma:

Wat een avontuur! En dit is nog maar het begin.....
    De foto's hebben we vaker gezien, maar nu staan jullie er ook op! En dat is toch wel heel apart.
    Zelf zit ik in de lappenmand en heb spa moeten vragen tante Ria en Rod naar de trein te brengen i.p.v. dat ik ze naar Schiphol kon brengen.Die komen nu dus weer jullie richting uit.

Ik kijk weer uit naar jullie volgende verslag en eventuele foto's. Goeie reis!
    X Sma.

• 09 Oktober 2013 - 16:34

Nicky En Linda :

@Finn ; Nee helaas ! Het park is zo enorm groot dat we de dierentuin niet eens gevonden hebben!