A misty day in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu A misty day in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Nicky en Linda - WaarBenJij.nu

A misty day in NYC

Door: Linda en Nicky

Blijf op de hoogte en volg Nicky en Linda

07 Oktober 2013 | Verenigde Staten, New York

Wat een dag!
Het plan voor vandaag was een bezoek aan het 9/11 memorial en verder zouden we wel zien wat de dag ons zou brengen. Uiteindelijk werd dit een dagje waarin we voornamelijk in lower manhattan zijn geweest.
Na ons ontbijt bij Starbucks (hoe kan het ook anders) met de metro richting ground zero gegaan. Als eerste kwamen we aan bij St Paul's chapel, waarvan we toen nog dachten dat dit een normaal kapelletje was. Niets was minder waar. Deze kapel heeft altijd een centrale plaats tussen de beide torens van het world trade center gehad. Tijdens de aanslagen op 9/11 heeft deze kapel nauwelijks schade opgelopen en was het een toevlucht voor vrijwilligers of reddingswerkers waar zij bij konden komen en weer werden opgeladen voor een nieuwe shift. Maar ook was dit de plek waar familie, vrienden of wie dan ook naar toe kwam met de hoop zijn/haar geliefde persoon terug te vinden. Dit was dan ook meteen duidelijk bij het binnenkomen van de kerk, overal stonden monumenten met uitleg en een altaar met foto's van de personen die gezocht werden. Dit alles onder de klanken van een zondagsmis. Onbeschrijflijk! Om stil van te worden!
Vervolgens door gelopen naar het 9/11 tribute center waar de dag van 9/11 verteld en verbeeld werd door diegene die het overleefden of door spullen die herinneren aan deze dag. Hierna volgde het bezoek aan de plaats waar ooit het world trade center stond en waar de wereld in een klap veranderde, het 9/11 memorial. Na een veiligheidscheck die doet vermoeden dat je daarna het vliegtuig instapt kom je op ground zero. Hier zijn 2 basins gecreëerd op de oorspronkelijke plaats van de twee torens van het world trade center, met daarin gegrafeerd de namen van de slachtoffers die de aanslag niet hebben overleefd. Ontzettend indrukwekkend, mede door de rust die er heerst. Je staat even stil bij de dag van toen....

Na het bezoek aan 9/11 memorial besluiten we wat te gaan eten en de staten island ferry te nemen om rond het vrijheidsbeeld te varen. Echter is het vandaag behoorlijk mistig en lijkt het niet het mooiste zicht op te leveren. Dus broodje eten en de plannen bijstellen. We besluiten langs de east river richting de brooklyn bridge te lopen om deze alvast even te bewonderen, en dit viel niet tegen. Hopelijk komen er nog dagen die wat meer uitzicht geven.
Via wallstreet zijn we door een klein deel van lower manhattan met o.a. city hall (het gemeentehuis) naar de metro gelopen om alvast een bezoekje te brengen aan central park. We stappen uit bij central park north en besluit de wandeling in te zetten naar het zuidelijke deel van het park, waardoor we er dan helemaal doorheen lopen. Als we 2/3 van het park hebt en gehad valt de avond echt in besluit we het laatste deel een andere dag te zien. Net voordat we de uitgang van het park vinden kan Linda nog even een dansje wagen als we bij een groep komen die volop dansen en schaatsen midden in het park. Erg gezellig!
's Avonds nog even naar time square om een hapje te eten én onze I LOVE NY trui te scoren. Dan maar moe en voldaan naar het hotel voor een fijne nachtrust.

Liefs van ons!

P.s. leuk om jullie reacties te lezen! Wat is de wereld dan klein ;-)

Tip 1: vraag naar de neger in de metro
Tip 2: vraag naar het vogeltje vs de eekhoorn
Tip 3: vraag naar de nacho's

• 07 Oktober 2013 - 15:36

Sjaak Scheffers:

Vanuit een zonovergoten met vergezichten van wel vele tientallen kilometers groeten wij de twee bofkonten uit Etten-Leur. Geweldig om jullie bevindingen te lezen, dit kan zo een boekwerk worden bij terugkomst. Nu zijn jullie pas twee dagen onderweg. Zeer indrukwekkend de foto op het 9/11 memorial.

Ik wens jullie geweldige dagen toe en doe voorzichtig.

Groeten,

Sjaak.

Je weet het......

Komt tijd, komt ........

• 07 Oktober 2013 - 19:13

De Adjudant Van De Generaal.(Alias Wijhe):

Lieve Meiden,

Enorm wat jullie allemaal mee maken.Datgene aanschouwen maar dan terwijl je er bij bent terwijl anderen het met een TV moesten doen .
    Hier wordt 9/11 mee bedoeld.
    Je ziet wat een kerk enzo met een mens kan doen ,he.Ja je kan er stil van worden en dan gaan nadenken.
    Zoals jullie weten Ër is meer tussen aarde en hemel". Bekwaam je er in en je zal meer te weten komen en vooral zien.
    Lieve meiden ,wees voorzichtig en vooral een hele prettige en fijne vakantie.

De Adjudant.

• 07 Oktober 2013 - 19:15

De Adjudant.:

Beste,lieve Meisjes,

Even nog een vraag .
    Wat zijn nacho's ???
    Kan je dat eten ??
    Of zijn dat van die akelige kereltjes die denken dat alles mag??

Groetjes.
    Wij horen het wel.

• 07 Oktober 2013 - 20:52

Ruud.:

Ja, ik denk dat je mag stellen dat Ground Zero een van de naveltjes van de wereld is. Hoewel ze dat op het Adriaan van Bergenplein ook zullen vinden. Ik ben super trots en het is net of ik het allemaal zelf mee maak.

• 08 Oktober 2013 - 10:50

Frans:

hoi,
    leuk om dit te lezen.wat jullie doen en zien .
    de fotos zijn ook mooi.

dikke kus voor jullie.